Franska är fett svårt

Hur ska jag fixa att få g i franska alltså!!!! Har kuggat i dom senaste proven o vet inte va jag ska plugga på liksom, tycker det e fett svårt. Nån här som har nån bra taktik eller nåt? På hur jag ska plugga eller va som

Jag tycker också franska är ganska svårt men jag brukar ta hjälp av en kille i min klass som är bra på det. du kanske kan kolla om du kan göra detsamma med nån i din klass??

Nä inte så svårt om man pluggar

Lärare

Bra tips från rilles!

Prata också med din fransklärare eller mentor. Det är viktigt att din lärare förstår att du tycker att det är svårt och att du inte vet HUR du ska plugga. Det blir ju iallafall betydligt lättare om du vet hur och vad du behöver göra. Det handlar om att plugga på rätt sätt. Tycker du att det är svårt att komma ihåg vad du lär dig kan du få några tips här http://www.ur.se/Produkter/176961-Plugga-battre-Minnesteknik

Sen handlar det mycket om repetition och att du försöker använda franskan i vardagen. Kan du fixa någon Skype-kontakt tex som du kan prata franska med? Läs franska texter som handlar om något du är intresserad av och titta på fransktalande program.

Lycka till och hör gärna av dig hur det går och om vi kan hjälpa dig på fler sätt! Håll koll på när Schoolido släpper franska.

Vänliga hälsningar
Angelica på Schoolido

Häng med på lektionerna och gå igenom allt läraren sagt när du kommit hem från skolan så att allt sitter. Det här kommer underlätta så himla mycket. Jag pluggar också franska och så fort jag gör det så fastnar allt. När det är prov behöver jag bara repetera. Lycka till!!!

Om du har franska glosor så kan du öva dom på: http://www.glosor.eu

Se på franska filmer utan text, så att du lyssnar in språket, kanske kan vara ett bra sätt för dig.

Få svar på dina funderingar, bli premium!

För att kunna ställa frågor i våra forum behöver du vara inloggad och ha ett premiumkonto på Schoolido. Just nu kan du teckna ett abonnemang för 69kr/månad eller ta del av något av våra andra erbjudanden.

Skaffa Schoolido Premium!

DU SOM ÄR ELEV FÅR TESTA GRATIS I 14 DAGAR!

Säg hej då till en röra av stenciler, appar, inlogg och sajter! Schoolido.se är lärtjänsten som samlar allt elever i åk 7-9 behöver lära sig på ett ställe. Schoolido hjälper elever att skapa ordning i lärandet, är ett stöd för lärare i undervisningen och hjälper föräldrar att hänga med i skolan. Gör som 24.000 andra – testa idag!