KEMI: det periodiska systemet, PROV OM ca 2 dagar!

Hej, jag har prov på tisdag men jag har ingen aning om hur jag ska plugga eller kunna till provet.
Jag brukar vanligtvis skriva frågor och svara på dom och sedan öva in dom och det fungerar jättebra. Men problemet just nu är att jag vet inte vilka frågor jag ska kunna svara på till provet, och hur svaren ska vara. Så jag undrar om du/ni vet vilka frågor man ska kunna svaren på och vad svaren är på de frågorna och hur långt man ska svara.
Tacksam för snabbt men noggrant svar :)

Lärare

Hej Loka W van Hal!

Har du sett att det finns ett helt område på Schoolido som handlar om just periodiska systemet? Det hittar du här https://www.schoolido.se/s/periodiska-systemet

Här finns viktiga begrepp att ha koll på, filmer, bilder och textinnehåll. Gör gärna quizet på alla tre nivåer för att testa dig på innehållet.

Om du fastnar skriv din fråga här så ska jag ha koll och svarar fortare.

Vänliga hälsningar
Angelica på Schoolido

Få svar på dina funderingar, bli premium!

För att kunna ställa frågor i våra forum behöver du vara inloggad och ha ett premiumkonto på Schoolido. Just nu kan du teckna ett abonnemang för 69kr/månad eller ta del av något av våra andra erbjudanden.

Skaffa Schoolido Premium!

DU SOM ÄR ELEV FÅR TESTA GRATIS I 14 DAGAR!

Säg hej då till en röra av stenciler, appar, inlogg och sajter! Schoolido.se är lärtjänsten som samlar allt elever i åk 7-9 behöver lära sig på ett ställe. Schoolido hjälper elever att skapa ordning i lärandet, är ett stöd för lärare i undervisningen och hjälper föräldrar att hänga med i skolan. Gör som 24.000 andra – testa idag!