Ekonomi

Hej jag arbetar nu med ett projekt inom samhälle, där jag ska intervjua en egenföretagare. Jag vill ha högsta betyg, men har lite svårt att förstå kunskapskraven, som står nedan.

Eleven beskriver utförligt och nyanserat företagens roll i samhället med hjälp av några exempel. Eleven diskuterar utförligt och nyanserat sambandet mellan företagens ekonomiska beslutsfattande och deras samhällsansvar.

Jag ska då ha en presentation för klassen, och undrar hur man diskuterar utförligt och nyanserat i en presentation. Skulle hjälpa extremt om ni kunde ge ett exempel.

Jag har intervjuat en entreprenör som driver ett företag, och jag undrar om ni vet vilka negativa sidor det finns när man entreprenör för samhället, t.ex miljön.

Få svar på dina funderingar, bli premium!

För att kunna ställa frågor i våra forum behöver du vara inloggad och ha ett premiumkonto på Schoolido. Just nu kan du teckna ett abonnemang för 69kr/månad eller ta del av något av våra andra erbjudanden.

Skaffa Schoolido Premium!

DU SOM ÄR ELEV FÅR TESTA GRATIS I 14 DAGAR!

Säg hej då till en röra av stenciler, appar, inlogg och sajter! Schoolido.se är lärtjänsten som samlar allt elever i åk 7-9 behöver lära sig på ett ställe. Schoolido hjälper elever att skapa ordning i lärandet, är ett stöd för lärare i undervisningen och hjälper föräldrar att hänga med i skolan. Gör som 24.000 andra – testa idag!